loading...

Bercinta dengan suami sampai satu tahap kami terlanjur dan saya mengandung 7 bulan baru kami nikah itu pun puas gaduh bertengkar…

Salam semua warga ..disini saya ingin kongsi cerita tentang hidup saya.. minta pendpat dan pandangan kawan2.? saya ibu pada 4 ora g anak anqk pertama yang suami dulu ank kedua perempuan anak angkat saya ambik dari umah kebajikan. dua tahun lepas saya bernikah.

Saya dengan suami bercinta sampai satu tahap kami terlanjur dan saya mengandung 7 bulan baru kami nikah itu pun puas gaduh bertengkar baru dia balik dengan alasan saya ni jahat akhir saya nikah juga dengan suami saya ni. Kami dikurnia kan ank lelaki. Suami kerja jauh dekat kedah masa bersalin saya tampa ditemani suami?

Anak umur dalam 20 hari baru suami balik tengok saya. dan anak? saya tak pernah pun marah atau bising sebab dia pergi cari rezeki untuk kami. Saya ibu yang berkerja habis pantang saya dah mula kerja sebab kekurangan pendapatan dalam keluarga saya. Maklum lah saya ada anak juga yg masih sekolah.

Suami saya pernah cerai kan saya masa anak saya umur 7 bulan tapi kami rujuk balik sebab masa cerai saya hamil anak kedua kerana salah paham kata saya ada lelaki lain ya Allah saya tak pernah nak dua kan suami saya. Tak lama lepas tu lahir lah anak kedua saya dengan suami saya anak perempauan.

Sepanjang saya dihospital boleh kira berapa kali jer suami datang alasan tak ada kenderaan memang kami tak da kereta. Saya admit wad lama bab saya kena jangkitan kuman selama 10 hari anak saya 15 hari masuk nicu kerana termakan najis, masa dalam perut.

Saya pula tak boleh pergi tengok anak masa saya dalam hospital sebab takut anak saya kena jangkitan kuman juga anak saya tak dibenar hisap susu saya saya menangis siang malam pikir anak saya sedangkan saya tak boleh tengok anak saya sehingga habis antibiotik saya.

Harap suami jer yg boleh tengok anak suami pula jenis susah nak jengok dekat hospital. Satu hari saya bergaduh disebab kan anak lelaki saya demam. Yang umur setahun lebih tu. Suami pagi dah kuar kerja anwk saya malam tu tido umah nenek nya iatu mak saya pagi tu saya pergi umah mak kata anak demam saya bagi lah pergi klinik terdekat dan saya tengok keadaan dia ok petang nya saya masuk kerja bab saya kerja ptg.

Tapi setiap 10 minit say call anak yang sulung tanya adik dia masih demam atau tak. Malam lepas habis kerja saya balik ambik anak saya kat umah mak saya badan masih panas lagi. Saya bawa balik umah saya masa tu suami ada rumah dia pandang anak saya ambik anak saya..

Suami buat bodoh jer kat saya tak ada nak tanya apa? dia suapkan anak saya makan anak pun muntah2 masa tu saya dah masuk bilik tengok anak yang kecil tu. Jadi saya buat tak tahu lah bab dia dah sama dengan ayah dia. Boleh suami saya mebebel kata anak sakit saya sibuk kerja hadap sangat duit 30 ringgit.

Tu macam2 dia mbebel sampai saya tak boleh tahan saya bangun dari tempat tido saya tanya suami apa masalah dan terus saya tumbok muka dan lempang muka dia kerana terlalu saya sakit hati. Buat pengetahuan semua kalo ank saya sakit masuk hospital tak pernah sekali pun suami dtg tengok. kalo keluar wad pun pandai2 saya cri kenderaan.

Bila dia kata saya ibu yang tak bertangungjawab terus cairan merah saya naik.. Saya penat saya kerja aank setahun satu saya kemas umah memasak hantar anak pergi rumah pengasuh badan dan emosi saya terlalu tertekan sangat. Malam yg saya gaduh tu suami saya keluar dari umah sampai hari ni tak balik2 lagi.

Saya minta pendapat nasihat untuk diri saya apa kah yang harus saya buat dlam hidup saya? Saya sayang suami saya tapi kenapa dia selalu buat saya sedih saya kerja bantu dia demi kelurga saya. Mak mana nak anak dia sakit kan…ya allah bantulah saya dlam selasai maslah rumah tngga saya apa yg patut saya jalani sekarang. Saya buntu. Terasa ingin bunuh diri.

Sumber: Kisah Rumah Tangga

You May Also Like

About the Author: admin