loading...

Home » keluarga

Gaji suami 13k boleh belikan bapa bmw. Tapi anak isteri makan maggie dan telur

Sampai masa aku tidak akan toleh ke belakang lagi. Bila aku minta belikan motor untuk kemudahan aku hantar anak anak ke sekolah. Kau buat bodoh. Aku kumpul aku beli. Bila aku kadang kadang minta tolong kau bayarkan motor,…

Read More »

Pengorbanan ayah menyambut kepulangan anaknya

Aku adalah seorang guru yang mengajar di Sekolah Jenis Kebangsaan. Beberapa hari selepas aku telah ditugaskan menjaga semasa waktu murid-murid selesai sesi persekolahan untuk pulang. Aku hanya terpacak sahaja di tepi pagar memantau keselamatan murid keluar masuk sambil…

Read More »

Isteri ni amanah yang perlu dijaga. Siapa sakitkan isteri hidupnya tak berkat, rezeki sempit

Biasa kita dengar dalam ceramah agama, Ustaz pernah menyebut “siapa sakitkan hati isteri memang Allah jadikan hidupnya tak berkat, tak berjaya”, kenapa tak berkat? Kerana wanita yakni isteri siang malam uruskan keluarga, mereka amanah dan anugerah Allah. Ustaz…

Read More »

Akhirnya isteri buka mulut kerana selalu dipersoal oleh suami kenapa suka bersedekah

Salam, saya nak cerita tentang isteri saya. Isteri saya ini, orangnya biasa-biasa sahaja. Biasa yang bermaksud, biasalah. Haha. Suatu hari kami pergi ke pasar, isteri aku memang selalulah saya nampak dia sedekah. Cuma pada hari itu, baru saya…

Read More »

Mak perlahan cakap nak pinjam duit kat anak untuk beli barang dapur. Jawapan si anak buat ramai sebak

Kerap kali kita merungut dengan harga yang semakin menaik dan kos sara hidup yang tinggi, kita jadi lupa tanggungjawab kita sebagai anak untuk membalas budi ibu kerana perbelanjaan terbatas. Kisah seorang ibu yang ingin meminjam anaknya duit ini…

Read More »

Walau hidup susah mak tak pernah lupa bagi duit kat opah. Mak jaga opah masa uzur. Lepas opah pergi, hidup mereka berubah

Mak ada 10 orang adik beradik. Anak ke 5. Mak aku memang dah biasa susah. Mak aku ni boleh tahan gak dia skor masa spm. Tapi di sebabkan kesusahan hidup, habis belajar mak terus kerja sebagai kerani. Memang…

Read More »

Emak susah payah kerja jaga tandas besarkan anak anak. Bila anak dah besar kerja gomen, navy tapi lupa diri

Assalamualaikum semua. Semalam saya ada baca pasal seorang brader yang ada saving sebanyak 6 angka. First of all brader, saya nak ucapkan tahniah. Semoga anda dimurahkan rezeki ye. Semoga simpanan anda itu betul betul membawa manfaat dan digunakan…

Read More »

Ada satu masa macam macam dugaan datang. Waktu paling susah itulah kena bagi mak ayah duit dan minta doa mereka

Bila dah bekerja dan berumah tangga, jangan lah sesekali lupa nak bagi mak ayah duit. Tak banyak, sikit pun syukur. Kalau boleh, jangan risau pasal tak cukup dan mulakan niat untuk keberkatan hidup. Nanti percayalah Allah akan bagi…

Read More »

Masa ayah hidup semua tak ambil tahu. Bila ayah dah takda dari yang tak pernah jumpa ayah tiba tiba datang nak bolot harta

Assalamualaikum. Aku penat dan itu yang aku boleh katakan. Ayah aku pergi dalam pertengahan tahun 2018. Ayah telah amanahkan aku untuk menguruskan harta pusakanya. Aku telah laksanakan dengan sebaik mungkin seperti yang ayah aku amanahkan. Tapi malangnya ada…

Read More »

6 tahun kahwin suami masih tak berubah. Tetap ego dan panas baran

Salam min. Tolong hide fb saya. saya dah kahwin 6 tahun Ada anak sorang 5 tahun masalah saya sekarang ialah dapat suami ego. Dari awal perkahwinan kami asyik bergaduh, saya bunting pelamin, sepanjang pregnant saya tak pernah rasa…

Read More »